
Trzykołowa, sportowa rewolucja w wydaniu Piaggio. Mocny i dynamiczny, a przy tym łatwy i pewny w prowadzeniu. Zgodnie z najnowszymi przepisami, nowy Piaggio MP3 300 HPE SPORT dostępny jest dla kierowców posiadających prawo jazdy kat. B!
To najważniejszy argument dla każdego, kto poszukuje mobilności jaką daje skuter klasy 125 cm³, ale oczekuje przy tym większego komfortu jazdy i zdecydowanie wyższej mocy silnika. Dodatkowym atutem tej wersji jest sportowy sznyt, odróżniający go wizualnie od podstawowego modelu 300 HPE. Długa lista dodatkowych akcesoriów pozwoli na właściwe spersonalizowanie pojazdu i dostosowanie do potrzeb użytkownika.
Sportowa stylizacja:
matowe wykończenia (nakładka między lampami, tunel między nogami, uchwyty dla pasażera)
aluminiowe dodatki (np. panele pod nogami kierowcy)
przednie tarcze hamulcowe typu „Wave”
elementy stylizacyjne w kolorze czerwonym: sprężyny zawieszenia, paski na felgach
Najważniejsze cechy:
nowy silnik 300 HPE (High Performance Engine) o mocy 26,6 KM
ABS i system kontroli trakcji ASR w standardzie
nowe światła LED w technologii DRL
nowoczesny zestaw wskaźników z wielofunkcyjnym wyświetlaczem cyfrowym
duża szyba przednia w standardzie
ulepszony i ergonomiczny pedał hamulca
wygodne siodło z podparciem lędźwiowym dla kierowcy
przestronna przestrzeń bagażowa pod siedzeniem, mieszczącą dwa kaski
Piaggio MP3 300 HPE SPORT oferuje ponadczasowy, rozpoznawalny design, a także innowacyjne zawieszenie z dwoma kołami z przodu. Daje to znacznie większą stabilność jazdy i pewność prowadzenia. Nowy jednocylindrowy, czterozaworowy silnik HPE chłodzony cieczą z elektronicznym wtryskiem paliwa o pojemności blisko 300 cm³, to jednostka dająca dużą frajdę z jazdy. Zarówno podczas ciągłego zatrzymywania się i ruszania w miejskim gąszczu, jak i podczas szybkich przejazdów autostradowych. Moc 24,6 KM to wzrost aż o 16% względem poprzedniej jednostki, natomiast 24,5 Nm zapewnia dużą elastyczność. Kolejnym atutem jest 3-kanałowy ABS opracowany we współpracy z firmą Continental oraz zapobiegająca uślizgom podczas ruszania – funkcja ASR z możliwością wyłączenia.
Nowe Piaggio MP3 300 HPE SPORT zapewnia moc i komfort zaczerpnięte z ideologii dużego skutera w stylu Granturismo, jednak opakowane w zwinną i lekką formę, z którą łatwo sobie poradzić w miejskim gąszczu. Stylistyka MP3 300 to tchnienie nowoczesnego designu oraz sportowego ducha, podkreślonego przez nowoczesny kształt podwójnej przedniej lampy wykonanej w technologii LED DRL. Ergonomiczna pozycja na 2-poziomowej kanapie zapewnia wyśmienity komfort dla obojga pasażerów, a dla kierowcy dodatkowo podparcie części lędźwiowej. Pod siedzeniem znajduje się praktyczna przestrzeń bagażowa mieszcząca dwa kaski. Na kokpicie widnieją dwie standardowe tarcze szybkościomierza oraz obrotomierza, a pośrodku zestaw wskaźników i kontrolek na nowoczesnym, cyfrowym wyświetlaczu. Ten centralny panel dostarcza wszystkie niezbędne informacje: wskaźnik poziomu paliwa, ciśnienie oleju, aktywność immobilisera, a także gotowość systemu ABS i ASR. W przednim panelu znajduje się praktyczny schowek z gniazdem USB, który pomieści rękawice lub telefon komórkowy.
Nazwa modelowa Piaggio MP3 obejmuje dwie wersje pojemnościowe oraz dwie wersje wyposażenia. Piaggio MP3 to pojazdy, które zapewniają fenomenalną stabilność i przyczepność dzięki wyposażeniu przedniego zawieszenia w system dwóch kół. Zawieszenie pozwala na pochylenia wynoszące 40 stopni, co stwarza olbrzymi potencjał w pokonywaniu każdego zakrętu.
Piaggio MP3 cechuje bardzo bogate wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa jazdy oraz zwiększające komfort eksploatacji. W standardzie znajdziemy kontrolę trakcji, zintegrowany układ hamulcowy z ABS oraz elektroniczną blokadę pochylenia włączającą się tuż po zatrzymaniu. Sterowanie silnikiem odbywa się za pomocą precyzyjnego systemu „drive-by-wire”. Dodatkowo, w wersji z silnikiem 500 ccm pojemności zastosowano dwa tryby pracy wtrysku, czyli „STANDARD” i „ECO”, różniące się sposobem oddawania mocy i zużyciem paliwa. Bez względu na pojemność Piaggio MP3 dysponuje trójkomorowym schowkiem z gniazdem USB w ścianie przedniej, elektrycznie otwieranym bagażnikiem mieszczącym dwa kaski pod siedzeniem kierowcy, a także systemem Bike Finder ułatwiającym lokalizację skutera.
Wersję SPORT różnią od wersji BUSINESS przede wszystkim dedykowane elementy wykończenia: grafitowe, matowe felgi z polerowanymi rantami oraz grafitowy kolor elementów ozdobnych.